Veelgestelde vragen

Wat kost een entry fee Suriname via jullie website?

Het aanvragen van een entry fee kost via onze website slechts 85,00 euro. EntryFeeSuriname.nl is de goedkoopste aanbieder voor het entry fee! De kosten die wij maken voor het aanvragen van uw entry fee bij de Surinaamse overheid zijn 58,00 euro, in de overige 27,00 euro zit de Nederlandse BTW afdracht, transactiekosten iDEAL, behandelingskosten en personeelskosten inbegrepen. Het controleren van uw aanvraag doen wij daarnaast volledig handmatig. Bij de Surinaamse overheid is er geen handmatige controle en bij een foutief entry fee zult u verplicht een nieuw entry fee moeten aanvragen.

Hebben baby's een entry fee nodig?

Ja, ook voor baby's moet een entry fee voor Suriname worden aangevraagd.

Wat heb ik precies nodig om een entry fee aan te vragen?

Om een entry fee aan te vragen heb je een paspoort nodig. Het paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn vanaf de dag van aankomst in Suriname.

Hoe lang is mijn entry fee geldig?

Je entry fee is 30 dagen lang geldig. Bij aankomst wordt een kort verblijf van 30 dagen in het paspoort afgestempeld. Mocht je langer willen verblijven, dan kan je het entry fee voor 60 dagen verlengen bij de vreemdelingenpolitie.

Het entry fee is enkel toegestaan voor toerisme en familiebezoek. Het visum blijft van toepassing voor alle andere doeleinden waaronder zaken, werk, studie, stage en transit. Neem contact met ons op voor het aanvragen van een visum voor Suriname.

Hoelang voordat ik op vakantie ga moet ik het entry fee aanvragen?

Het is aan te raden je entry fee zo snel mogelijk te bestellen. Je kan je entry fee direct online bestellen. Bv: je boekt in juli je vakantie naar Suriname. Je zal de eerste twee weken van september in Suriname verblijven. Je kan dus in juli meteen je entry fee aanvragen. Zo ben je zeker dat alles in orde is.

Kan ik meerdere keren Suriname in?

Nee, dat is niet mogelijk. Voor je volgende reis heb je een nieuwe entry fee nodig.

Kan ik mijn geld terug krijgen als ik het entry fee niet heb gebruikt?

Nee, helaas is dat niet meer mogelijk. Eenmaal aangevraagd zijn de kosten al gemaakt.

Kan iemand anders mijn entry fee gebruiken?

Nee, je entry fee is persoonlijk en niet overdraagbaar aan anderen.

Wat als ik een fout heb gemaakt in het aanvraagformulier?

De aanvrager is verantwoordelijk voor de fouten die zijn gemaakt tijdens het invullen van het aanvraagformulier. Wanneer je toch een fout ziet doe je er goed aan zo snel mogelijk contact op te nemen met EntryFeeSuriname.nl. Als je aanvraag nog niet in het behandelproces is opgenomen kunnen wij de fout wellicht nog herstellen. Wanneer het entry fee reeds is aangevraagd zal je een nieuw entry fee moeten aanvragen.

Moeten al mijn voornamen worden ingevuld?

Ja. Je moet je voornamen invullen zoals ze staan vermeld op je paspoort.

Hebben kinderen een entry fee voor Suriname nodig?

Ja, ook voor kinderen moet een entry fee worden aangevraagd.

Kan ik mijn roepnaam invullen?

Nee. Je moet je voornamen invullen zoals ze zijn vermeld op je paspoort. Roepnamen zijn geen rechtsgeldige namen.

Welke achternaam moet ik invullen wanneer ik getrouwd ben?

Voor het aanvragen van een entry fee vul je de achternaam in die in het paspoort staat.

Ik heb een andere nationaliteit dan Nederlands? Wat nu?

Momenteel is het bij ons alleen mogelijk om met een Nederlandse of Belgische nationaliteit een entry fee aan te vragen. Betalen kan eenvoudig in Nederland met iDEAL of in België met Bancontact, KBC/CBC en Belfius.

Moet ik op Surinaamse bodem zijn op de exacte datum die ik invul bij de entry fee?

Nee, dat hoeft niet. Het betekent alleen dat vanaf die datum je entry fee in werking treedt. Deze is vanaf die datum nog 30 dagen geldig.

Bevat mijn documentnummer de letter ’O’ of het cijfer ‘0’?

In uw documentnummer komen cijfers en letters voor. Het kan soms onduidelijk zijn of er een letter ‘O’ in voorkomt of het cijfer ‘0’. De letter ‘O’ komt in een Nederlandse documentnummer niet voor. Het gaat dus altijd om het cijfer ‘0’. Dit geldt voor het documentnummer op het paspoort.


Neem contact op

Heeft u een vraag over het aanvragen van een entry fee of heeft u uw toegangsbewijs na 18 uur nog niet ontvangen?

Let op: Ontvangt u geen entry fee binnen 18 uur, controleer dan uw “Spam map” of “Ongewenste e-mail map”. Bij “@Outlook, @Hotmail & @Live” e-mailadressen komen onze e-mails soms in de spam map terecht.


Neem dan contact met ons op via het contactformulier of op onderstaand e-mailadres.


E-mail: contact@entryfeesuriname.nl

KVK: 86978829

Share by: